2021年12月6日 星期一

Momentos Con Frank Sinatra - That's life

That's life

Singer:Momentos Con Frank Sinatra

Lyricist:Gordon Kelly L

Composer:Thompson Dean K


That's life (That's life)

這就是人生

That's what all the people say

就是大家說的那樣

You're riding high in April, shot down in May

你在四月達到頂峰 卻在五月跌落谷底

But I know I'm gonna change that tune

但我知道我將改變這個說法

When I'm back on top, back on top in June

當我重回榮耀 當我在六月重回榮耀之時


I said that's life (That's life)

我說這就是人生

And as funny as it may seem

它就是如此可笑

Some people get their kicks, stomping on a dream

有些人就是以踐踏別人的夢想為樂

But I don't let it, let it get me down

但我不會讓它 讓它擊倒我

Cause this fine old world, it keeps spinnin' around

因為這"美好"世界 還在持續運轉


I've been a puppet, a pauper, a pirate, a poet

我曾經是個魁儡 是個窮光蛋 是個海盜 是個詩人

A pawn and a king

是個雜碎 也是個國王

I've been up and down and over and out

我曾反覆經歷這些起起伏伏

And I know one thing

然後我知道了一件事情

Each time I find myself

每次我發現我自己

Flat on my face

跌得灰頭土臉

I pick myself up and get back in the race

我會再次振作 回到人生的賽道上


That's life (That's life)

這就是人生

I tell you, I can't deny it

我得這樣告訴你 我無法否認

I thought of quitting, baby

我想過要放棄

But my heart just ain't gonna buy it

但我的心就是無法接受

And if I didn't think it was worth one single try

而如果我不再認為人生值得再拚一次

I'd jump right on a big bird and then I'd fly

我早就躍上一隻大鳥飛翔去 (我早就縱身一躍 一了百了)


I've been a puppet, a pauper, a pirate, a poet

我曾經是個魁儡 是個窮光蛋 是個海盜 是個詩人

A pawn and a king

是個雜碎 也是個國王

I've been up and down and over and out

我曾反覆經歷這些起起伏伏

And I know one thing

然後我知道了一件事情

Each time I find myself layin'

每次我發現我自己

Flat on my face

跌得灰頭土臉

I pick myself up and get back in the race

我會再次振作 回到人生的賽道上


That's life (That's life)

這就是人生

That's life and I can't deny it

這就是人生 而我無法否認

Many times I thought of cutting out but my heart won't buy it

好幾次 我想了斷一切 可我的心不讓我這麼做

But if there's nothing shaking come this here July

但如果七月還是沒有迎來任何變化

I'm gonna roll myself up in a big ball and die

我會把自己塞在一個大球裡死去 (我將滾回娘胎裡死去)

My, my

老天哪

沒有留言:

張貼留言